FIATFORUM.eu  


» Site Navigation
» General
 > Home
 > Forum
» FIAT Boards
» Service
 > Sell
 > Buy
 > Shop
» Paypal
PLEASE DONATE!

If you like FIATFORUM.eu, and would like to give something in return, please make a donation. Your donation will be used to pay for hosting service, domain & maintenance costs only!

THANK YOU!



Select your donation amount and then press the Donate button.




» Info
» Partners
Partner Site
Partner Site
Partner Site
» Clock
» Online Users: 67
0 members and 67 guests
No Members online
Most users ever online was 453, 12-04-2011 at 19:28.
Reply
 
Thread Tools Display Modes
(#1)
Old
popi78's Avatar
popi78 Offline
Amateur
 
Posts: 111
Join Date: 30-11-2009
Location: CR - Mikulov
pedál brzdy propadá ! - 16-12-2011, 18:28
Zdravím všechny.
Dnes se mi stala nemilá věc.
Za jiízdy když jsem potřeboval více zabrzdit jsem ucítil takové divné cuknutí. Od té doby se mi propadá brzdový pedál když na něm stojím.

jen pro info. Brzdové kotouče jsou nové, desky také, kapalina také nová, ale vyšlapávaná doma bez deblokace ABS. vše jsem dělal v srpnu. ihned po nasazení nových dílů auto brzdilo výborně jako před tím. prostě vše fungovalo cca 10tis km až do teď.

v případě že není motor nastartovaný je pedál tvrdý, nepropadá se.
v případě že pouze sepnu zapalování tak je stále tvrdý a neporpadá se.
ale jakmile nastartuju, tak po sešlápnutí se pedál propadne na podlahu do 10s.

kapaina nikde neuniká, v nádobce je stále stejná hladina.

kdyby byl špatný brzdový válec pod pedálem či narušená těsnost soustavy, tak by rozhodně pedál propadal i při vypnutém motoru.

po konzultaci s mechaniky mi bylo sděleno že je to téměř jistě problém v abs, že se zasekl nebo nedoléhá nejspíš nějaký ventil což mi zní logicky a reálně. také jsem se dozvěděl, že při zatláčení pístku ve třmenech musím kapalinu vypouštět přes odvzdušňováky, že ji nesmím tlačit zpět do abs jinak ho můžu poškodit nebo do něj natlačit nějakou usazeninu v kapalině což mi příjde možné, ale nikdy jsem o tom neslyšel.

Na netu je spoustu diskusí o propadajícím se pedálu, ale všude se píšou kdejaký kecy o tom že je to normální, že to musíš brutálně zahřát nebo si dokonce zvyknout a jim podobný hovadiny.

Já vím že se tam něco stalo a teď to nefunguje. Logicky mi to připadá na ten ventil v abs, ale nevím jestli je abs v činnosti už po sepnutí zapalování, nebo až po roztočení motoru.
Taky nevím jak funguje omezovač brzdného účinku zadní ch brzd, zdali by závada nemohla být tam.

V pondělí jedu na výměnu kapaliny, respektive na proplach kdy dokážou přes diag. otevřit všechny ventily a propláchnout je novou kapalinou. tak uvidím jestli to pomůže.

Díky za každou radu, snad se dobereme řešení rychle.
Určitě nejsem provní kdo to řešil a chce vyřešit.


1.9JTD115
Reply With Quote
(#2)
Old
autoholik's Avatar
autoholik Offline
(Moderator SK)
 
Posts: 1,618
Join Date: 29-10-2003
Location: Slovakia-Bratislava
16-12-2011, 19:22
priznam sa, ze sa mi teoria o poskodenom ABS module nepozdava. Netrufnem si tipnut, ale na tvojom mieste by som este raz skusil doma odvzdusnit a pozrel podrobne ci naozaj nie je nikde unik. Ak by aj bol - malý, pri nastartovanom motore je predsa v "behu" posilovac brzd a preto ti pada az na podlahu....
mozno trepem, ale za opakovane odvzusnenei nic nedas.
O otvoreni abs ventilov cez diag pocujem prvykrat - takato moznost nie je podla mojich poznatkov ani v FES.
Tlakom-resp. podtlakom sa odvzdusnuje hlavne kvoli moznosti obsluhy jednym clovekom, mensej namahe a pri ESP spolahlivejsiemu "pretlaceniu" cez vsetky trubky.


http://www.milan.konzum.sk
Ein Auto, ein Mann, ein AUTOHOLIK


Moje auto: Stilo MW 1,9 JTD DYNAMIC 85kw | rodina: Fiat 500L 1,4 PLUS; Grande Punto 1,2; Stilo 3d 1,2 16V | EX: Seicento 0.9; Brava 1,4 + Punto 1,1 55 ____ Multiecuscan FULL
Reply With Quote
(#3)
Old
popi78's Avatar
popi78 Offline
Amateur
 
Posts: 111
Join Date: 30-11-2009
Location: CR - Mikulov
17-12-2011, 10:51
rozhodně to znovu odvzdušňím, o tom žádná a doufám že se to tím vyřeší, ale na druhou stranu když mi to půl roku fungovalo a po posledním sepnutí abs při byždění to přestalo fungovat, tak nevidím příčinu proč by to mělo být zavzdušněné.
posilovač to přitáhne dost, ale zase o dost méně šlapu na pedál a kapalina se někam ztrácí. ze soustavy ven nejde, ale bylo mokro, tak minimální únik vyloučit nemohu. nicméně z nádobky se ani po několikátém prošlápnutí pedálu nic neztratilo, takže to na únik fakt nevypadá.
kdyby to bylo zavzdušněné, tak by byl pedál pružný a vracel by se zase do stejné polohy, jen by nebyl tvrdý ne? v mém případě když ho prošlápnu, tak chvíli trvá než se do válce kapalina znovu dostane.

V pondělí jsem objednanej na výměnu kapaliny s tím že údajně otevřou i ventily na abs přes diagnostiku a mrknoui se na jednotku, jesti na ní není nějaká chybka...

zatím jsem z toho fakt jelen...


1.9JTD115
Reply With Quote
(#4)
Old
erik.grave1's Avatar
erik.grave1 Offline
Flying low ..
 
Posts: 171
Join Date: 16-01-2009
Location: Košice
17-12-2011, 11:13
Hlavne potom napis v com bol problem, ako sa to odstranilo. Kedze kopec ludi tu napise problem, a ze idu do servisu a potom po nich zlahne zem ..
Idealne je, ked niekto temu otvori, podiskutuje sa a potom sa aj s riesenim ukonci..


Fiat Stilo 3D, 1.6 16V kanáriková žltá, 2xzosil 1050W, Pirelli P7000 17" 215/45, green filter, xenon, rain senzor a prázdna nádrž, FES registered, voňavý stromček, škrabka na sklo ..
Reply With Quote
(#5)
Old
popi78's Avatar
popi78 Offline
Amateur
 
Posts: 111
Join Date: 30-11-2009
Location: CR - Mikulov
17-12-2011, 12:50
to se neboj, napíšu, pokud na to příjdu...
nikde v diskusích jsem řešení nenašel, všude jen samé bláboly...


1.9JTD115
Reply With Quote
(#6)
Old
popi78's Avatar
popi78 Offline
Amateur
 
Posts: 111
Join Date: 30-11-2009
Location: CR - Mikulov
17-12-2011, 20:57
nedalo mi to a alespoň jsem to jel ještě teď večer vyzkoušet a mám ještě jeden poznatek kterýho jsem si předtím nevšiml. krom toho že se pedál propadá, tak to ani vůbec nebrzdí, cca asi tak 20% toho co předtím.
tak jsem je zahřál a zkoušel jestli brzdí všechny kola a všechny kotouče byly žhavé, ale něco nedodá do třmenů dostatečný tlak. dokonce i na mokré silnici je problém abych dostal kola ke smyku...

když jsem na kotouče svítil baterkou, tak jsem si všiml že mají takovej tmavej odlesk, jakoby byly špinavý, tak zítra shodím kola a pořádně to prolezu. ještě mě napadlo, jestli se mi někde nenafukuje brzdová hadice nebo jestli mi necákl nějakej mastnej bordel na brzdy protože těsně před tím než to začalo jsem při brždění proletěl dost velkou kaluží na takový opuštěný cestě...


1.9JTD115
Reply With Quote
(#7)
Old
mino182's Avatar
mino182 Offline
Elite
 
Posts: 1,168
Join Date: 14-03-2008
Location: Banska Bystrica, Slovakia
17-12-2011, 21:48
Pri bordeli na kotúčoch by sa ti neprepadal pedál. Čo sa týka toho odvzdušňovania s diag. tak vo VAGu (diag. na koncern) to je, takže myslím, že fiaťácke ABS to bude vedieť tiež...

Skús to napojiť na FES, otvor akčné členy a pospúšťaj testy všetkých ventilov a pumpy...


JTD 85kW 3D
Reply With Quote
(#8)
Old
autoholik's Avatar
autoholik Offline
(Moderator SK)
 
Posts: 1,618
Join Date: 29-10-2003
Location: Slovakia-Bratislava
17-12-2011, 21:49
ok...taka zakladna otazka.........su vsetky platnicky na svojich miestach? v moje praxi som sa uz stretol s par pripadmi, ked sa jedna platnicka opotrebuje uplne (pridrety strmen), rozpadne sa a pripadne aj vypadne !!! tym padom auto brzdi uplne inak - skoro vobec.


http://www.milan.konzum.sk
Ein Auto, ein Mann, ein AUTOHOLIK


Moje auto: Stilo MW 1,9 JTD DYNAMIC 85kw | rodina: Fiat 500L 1,4 PLUS; Grande Punto 1,2; Stilo 3d 1,2 16V | EX: Seicento 0.9; Brava 1,4 + Punto 1,1 55 ____ Multiecuscan FULL
Reply With Quote
(#9)
Old
autoholik's Avatar
autoholik Offline
(Moderator SK)
 
Posts: 1,618
Join Date: 29-10-2003
Location: Slovakia-Bratislava
17-12-2011, 21:50
Quote:
Originally Posted by mino182 View Post
Pri bordeli na kotúčoch by sa ti neprepadal pedál. Čo sa týka toho odvzdušňovania s diag. tak vo VAGu (diag. na koncern) to je, takže myslím, že fiaťácke ABS to bude vedieť tiež...

Skús to napojiť na FES, otvor akčné členy a pospúšťaj testy všetkých ventilov a pumpy...

ako som pisal vyssie, mne sa zda, ze tam nic okrem snimania rychlosti vo FES nie je....teda ziadne otvaranie ventilov, ale mozno sa mylim..


http://www.milan.konzum.sk
Ein Auto, ein Mann, ein AUTOHOLIK


Moje auto: Stilo MW 1,9 JTD DYNAMIC 85kw | rodina: Fiat 500L 1,4 PLUS; Grande Punto 1,2; Stilo 3d 1,2 16V | EX: Seicento 0.9; Brava 1,4 + Punto 1,1 55 ____ Multiecuscan FULL
Reply With Quote
(#10)
Old
mino182's Avatar
mino182 Offline
Elite
 
Posts: 1,168
Join Date: 14-03-2008
Location: Banska Bystrica, Slovakia
17-12-2011, 22:00
FES nie je jediná diagnostika na Fiat... v Examineri by to ale malo byť... Tie testy akčných členov tam ale sú... 8 ventilov na ABS, 4 na Trakčnú kontrolu... veď sa pripoj v testovacom móde aby si nemusel bežať do auta a uvidíš...

Inak výmenu kvapaliny som spravil tak, že som ju nechal cez zadné hadičky vytiecť prirodzenou cestou, bez tlaku na pedál, s dolievaním do nádobky. Trvá to síce dlho, ale zatiaľ som zrepasoval brzdiče... Netvrdím, že je to najlepší spôsob ale fungoval...


JTD 85kW 3D
Reply With Quote
(#11)
Old
popi78's Avatar
popi78 Offline
Amateur
 
Posts: 111
Join Date: 30-11-2009
Location: CR - Mikulov
19-12-2011, 21:05
kotouče jsou nové i desky, vše brembo. Brzdy dělám každý rok, rozebrat, vyčistit, namazat čepy, kontrola hadic a pod...

v neděli jsem si ještě pro klid duše shodil kola abych se ujistil že se mi nikde nenafukuje hadice a pod... vše bylo v nejlepším pořádku.
když jsem se díval na THV a trubky co z něj vedou do abs tak logicky může být závada jedině v THV. jiná možnost v případě že se neztrácí kapalina snad neexistuje.

pokud bude jedna manžeta v THV proražená tak funkční okruh bude tlačit brzdovku do abs a přes abs přetlačovat nefunkčním okruhem zpátky do THV nejspíš přes nějakej ventil. nevím jak je to přesně v abs propojený..??

každopádně zítra se bude měnit válec... takže doufám že moje trápení bude vyřešeno a peněženka o 5300kč za válec lehčí....


1.9JTD115
Reply With Quote
(#12)
Old
SOLIM's Avatar
SOLIM Offline
Amateur
 
Posts: 158
Join Date: 25-02-2010
Location: Nové Mesto nad Váhom,Piešťany
20-12-2011, 07:48
Zdravim.
Tiez mi prepada brzdovy pedal. ale iba na volnobehu. ked idem a zabrzdim, brzdi to perfektne. vsimol som si tento jav po vymene kotucov a platniciek vpredu. bohuzial neviem posudit ci to robilo aj pred tym, ale kedze som to zaregistroval az potom zacal som si to vsimat viac. tiez som cital rozne nazory ako si popisoval aj ty po nete...preto som bol aj v servise na test brzd. brzdia dobre a ked som mechanikovi povedal ze to davam kontrolovat kvoli padajucemu pedalu, povedal mi ze to kvoli posilovacu, ze to jednoducho tak robi...ze uz sa s tym viac krat stretol ze prisli ludia s tymto problemom aj u inych znaciek. a ze ak by boli zle tesnenia v hlavnom brzdovom valci tak kvapalina by pravdepodobne niekde unikala (napr na starom aute mi tiekla priamo pod nohy). takze ked das vymenit napis ci pomohlo...

PS: skuste viaceri silno slapnut na pedal a drzat par sekund ci pada a napisat, a ak by nepadal, bolo by jasne ze niekde bude chyba...pomozete tym ostatnym a mozno aj sebe ak Vas nieco podobne postretne


STILO MW, MultiJet 88kW, 9/2005
Reply With Quote
(#13)
Old
middex Offline
Amateur
 
Posts: 164
Join Date: 13-04-2011
Location: Zlín
20-12-2011, 11:49
Dnešní test brzd s kolegy v práci na parkovišti:

AR147 JTD 2002 - pedál propadá
Mondeo TDCi 2007 - pedál propadá
Moje Stilo - pedál propadá

Podotýkám že se tak děje pouze na volnoběh a je potřeba opravdu sešlapovat velkou silou. Pedál se nepropadá nějak rychle a jinak všichni brzdíme perfektně.


Stilo MW 1.9D multijet 88kw 2007. Před Stilem: AlfaRomeo 147 1.9JTD. Po Stilu: bude Giulietta
Reply With Quote
(#14)
Old
SOLIM's Avatar
SOLIM Offline
Amateur
 
Posts: 158
Join Date: 25-02-2010
Location: Nové Mesto nad Váhom,Piešťany
20-12-2011, 12:12
Dik za info.
myslim ze mnoho ludi si tento fakt ani nevsimne (ved kto tlaci z celej sily na brzde ked trebars stoji a nehybe sa). a ked si uz vsimne tak ma pocit ze sa nieco pokazilo....
uvidime dalsie testy ak niekto napise, resp. ci bude po vymene hlavneho
brzdoveho valca nejaka zmena u POPIho


STILO MW, MultiJet 88kW, 9/2005
Reply With Quote
(#15)
Old
popi78's Avatar
popi78 Offline
Amateur
 
Posts: 111
Join Date: 30-11-2009
Location: CR - Mikulov
20-12-2011, 21:38
dobrej náppad s tou anketou...
nicméně válec mám novej... náladu lepší nemám, protože pedál stále pomalu propadá... ve fiatu mi tvrdil že to dělají snad všechny diesely, že to je normální. Dokonce mi ukazoval že to dělá i v jiných autech... s novým válcem mi to připadá pocitově o něco lepší, ale možná to způsobuje těch 6000kč který jsem vyhodil ... alespoň mám jistotu...

Budu ještě jednou odvzdušňovat a zkusím i ten válec odvzdušnit přes holendry...

No a začnu taky testovat jiný auta...


1.9JTD115
Reply With Quote
Reply


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump


www.FIATFORUM.eu and all its contents is a property of ©Sergey I. Nefedov
Design & Administration by ©Sergey I. Nefedov, Moscow, Russia
MADE IN RUSSIA - СДЕЛАНО В РОССИИ

Impressum

Powered by vBadvanced CMPS v2.2.1 (vB 3.6)

Powered by vBulletin Version 3.6.0
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Established 2001 by FIAT FORUM Alliance Europe ©2001 - 2012