FIATFORUM.eu  


» Site Navigation
» General
 > Home
 > Forum
» FIAT Boards
» Service
 > Sell
 > Buy
 > Shop
» Paypal
PLEASE DONATE!

If you like FIATFORUM.eu, and would like to give something in return, please make a donation. Your donation will be used to pay for hosting service, domain & maintenance costs only!

THANK YOU!



Select your donation amount and then press the Donate button.




» Info
» Partners
Partner Site
Partner Site
Partner Site
» Clock
» Online Users: 70
1 members and 69 guests
PhillipBER
Most users ever online was 453, 12-04-2011 at 19:28.
Reply
 
Thread Tools Display Modes
(#1)
Old
Pizo7's Avatar
Pizo7 Offline
Amateur
 
Posts: 72
Join Date: 15-02-2011
Location: Martin
02-10-2012, 17:40
Tak to je úplne super...presne toto potrebujem urobiť aj ja. Tiež sa chystám na výmenu a teda by mi tento tvoj prípravok veľmi pomohol. Ak by si mi mohol poslať pár fotiek a tiež nejakú tú dokumentáciu budem určite veľmi rád. Tu je môj mail: Pizo7@azet.sk, vopred ďakujem pekne.


Fiat Stilo MW, Multijet 88 kW,8V, 2006
Reply With Quote
(#2)
Old
slavo36's Avatar
slavo36 Offline
Insider
 
Posts: 211
Join Date: 09-05-2012
Location: Topoľčany
Výmena zadných silenblokov bez potreby použiť lis. - 02-10-2012, 18:48
Ahoj, takže som sa na výmenu zadných silentblokov odhodlal aj ja.. Naštvaný po rôznych cenových ponukách rôznych servismanov a servisov od 80€ (2400SKK), po 150€ - autorizák FIAT (4500SKK) len práca, bez materiálu, som sa na to odhodlal ja sám... Už vopred som si stanovil podmienky, že nebudem odpájať zadnú nápravu od trubiek, laniek a podobne, a nebudem nútený použiť lis, ani zváračku. To všetko som splnil za pomoci svojpomocne vyrobeného prípravku z niekoľkých kusov kúrenárskych rúr, dvoch oceľových platní a závitovej tyče s predlženými maticami zo železiarstva. Nakoľko som videl, že niektoré e-shopy predávajú priamo prípravok na túto výmenu,




bol som presvedčený, že s homemade prípravkom to pôjde tiež. Nepoužil som lis, ani som nepotreboval zvárať prípravok. Auto je fakt ako vymenené... Od zadu už žiadne škrípanie a hrgľovanie..

V prvom rade:
Chcel by som podakovať ľudom, od ktorých som čerpal námety:
wmaki http://www.gabriel-net.de/forum/show...t=17246&page=3
autoholik http://milan.konzum.sk/stilo_silentbloky_napravy.php
Shadeyman (thank You!!) http://www.fiatforum.com/stilo-guide...placement.html .

Niečo som pri práci aj pofotil (nie je to ale veľa, nakoľko fotografa - syna Filipa potom rozbolela hlava a zabudol mi to dokumentovať.). Vopred ale upozornujem, že niektoré veci treba vyrobiť na sústruhu. Pre zručného sústružníka je to práca na jednu hodinku.
Výmenu samotných silentblokov som mal asi za štyri hodiny (teraz by sa to dalo zvládnuť aj za dve), ale ten pocit z auta je prerfektný a radosť z ušetrených koruniek za servis hreje na srdci... .
Takže:
Čo budeme potrebovať:
1, Kus kúrenárskej bezošvej rúry s vnútorným priemerom 68,5mm (dokopy asi 150mm na dva prípravky)
2, 2 oceľové platne (prípadne rezy oceľovej guľatiny) o priemere 80mm a sile aspoň 8mm.
3, Závitovú tyč M12 1m (železiarstvo - odporúčam kvalitnejší kúsok, napríklad so žltými koncami rozrezať pílkou na tri rovnaké kusy - pre istotu budete mať 2 náhradné)
4, Predlžené matice M12 - 2ks (to znamená, že to nie sú klasické matky M12, tieto sú dlhé asi 30mm ja som mal pre istotu 4ks matíc + veľkoplošné podložky - cena dokopy 1,98€)
5, Veľké pevné podložky pod matice M12
6, Kus oceľovej rúry s vonkaším priemerom 67mm
7, Kvalitná Gola sada na ktorej nezničíte námahou račňu.
8, 3ks skrutiek M10 dlhých asi 20mm s maticami (pozor, skrutky musia byť rovnako dlhé!)
9, ručná pílka na kov s dobrým plátkom
10, no a samozrejme 2ks nových silentblokov (ja som kúpil Lemforder oba dohromady za 46€)


Nasledujú výkresy jednotlivých prípravkov.


Prípravok č.1

Pozor čelá rúry musia byť zarovnané na sústruhu, aby "bežali"

Prípravok č.2

Pozor čelá rúry musia byť zarovnané na sústruhu, aby "bežali"

Prípravok č.3

Pozor čelá rúry musia byť zarovnané na sústruhu, aby "bežali"

Prípravok č.4

Toto je vlastne závitová tyč M12

Prípravok č.5






Postup:
Zdvihnúť auto "na špalky"

Na nápravnici som uvoľnil z držiačikov lanká ručnej brzdy (sú tam zaistené takou oceľovou zicherkou, alebo ako to mám nazvať)
Vysunúť kábliky k ABS z plechového držiaka.
Podložiť nápravu hydralickým heverom


Popovoľovať skrutky držiace nápravnicu na oboch stranách, aj stredové skrutky cez silentbloky na oboch stranách
Na pravej strane (v smere jazdy) odskrutkovať držiak nápravnice. (4skrutky)
Na ľavej strane stačí vyskrutkovať stredový šrob zo silenbloku.
Opatrne spustiť nápravu dole hydralický heverom o asi 10cm.
Vyskrutkovať stredovú skrutku na pravej strane a držiak odložiť bokom.
Môžme spustiť ešte kúsok dole, aby sa nám dalo ľahšie pracovať.


Vylisovanie starých silentblokov:
Odbijeme plechové misky na oboch stranách oboch silentblokov
Cez silenblok strčíme závitovú tyč (prípravok č.3) a z vnútornej strany auta prípravok č.1 a ukončíme to prípravkom č.5. Na tom prípravku je to osadenie, ktoré vložíte do tej rúry, aby sa nám to nekrútilo a bolo súosé! Z oboch strán veľkoplošné podložky a matice.
Zaskrutkovávaním šrobovice jednoducho vytrhnete gumené vnútro starého silenbloku do prípravku č.1.
Rozobrať túto zostavu prípravkov.
Následuje prvé pílenie - budete píliť po dlžke staré vnútro silentbloku, pokiať nebude prepílené po celej dlžke (zavrie vám vtedy plátok).
Rozobrať pílku, kladivom a starým sekáčom alebo šrobovákom budeme udierať po falci starého silenbloku, pokiaľ nevyletí pogumovaná klietka von. Pozor, to bola len vnútorná pogumovaná klietka, oceľové puzdro je stále vo vnútri, následuje druhé pílenie, zase po dlžke, zase kým nebude prepílené oceľové puzdro (zase zavrie pílku).
Následuje vylisovanie starého puzdra: z vnútornej strany auta prípravok č.3, z vonkajšej strany č.1, na oba konce príruby (č.5) a stredom závitovú tyč s podložkami a maticami.
Skrutkovaním (samozrejme dobre namazanej olejom) vytlačíme rozrezané puzdro tým menším šulcom do toho väčšieho, smerom zvútra auta von. Na tom prípravku je to osadenie, ktoré vložíte do tej rúry, aby sa nám to nekrútilo a bolo súosé!

Následuje lisovanie nového silentbloku:
Na to, aby som nepoškodil nový silentblok som použil toto:
Medzi veľkú plechovú misku a ten falc na valci silenbloku vtlačíme po obvode tam, kde sú tie výrezy po 120 stupnoch pripravené matice M10. Presne zapasujú medzi tie gumenné výbežky. Jemne zaskrutkujeme do nich skrutky, a to tak aby nám práve akoby jemne začínalo pridvihovať tým tlakom tú veľkú plechovú misku. Pozor, zatiahnuť len prstom, toľko, aby ste si nevytrhli tú plechovú misku zo silenbloku. Tým dosiahneme, že skrutky odtiaľ samovoľne nevypadnú. Na tieto skrutky bude tačiť jedna z prírub pri lisovaní, ja som nemal chuť zvárať prípravky, riešil som to takto. Pozor, skrutky musia byť rovnako dlhé, aby tlak nimi pri lisovaní prenášaný na puzdro bol rovnomerný po obvode, aby sa nám silentblok nekrížil.

Natočíme si silenblok do správnej polohy a to tak, že vnútri silenbloku je vyfrézovaný kúsok drážky široký asi 3mm, ten nám musí ukazovať dopredu, v smere jazdy (na jednej strane bude sa zdať, že silenblok je "hore nohami" )tak to má byť. Na silenblokoch bývajú aj nakreslené zelené nápomocné šípky - ja som ich tam však nemal.
Silentblok aj otvor v náprave namazať, napríklad vazelínou, alebo olejom vo sprayi.
Z vnútornej strany nápravy: príruba, nový silenblok s naskrutkovanými skrutkami (pozor na natočenie), potom samotná náprava a zvonku zas prípravok č.2 a príruba. Na tom prípravku je to osadenie, ktoré vložíte do tej rúry, aby sa nám to nekrútilo a bolo súosé! Samozrejme cez to všetko závitová tyč (samozrejme dobre namazaná olejom) so skrutkami. Opatrne začneme lisovať. Príruba zvnútra auta nám bude tlačiť na tie tri skrutky M10 a tie budú vtláčať silenblok do nápravy. Pri prvom pocítení odporu skontrolovať súososť silenbloku s otvorom v náprave prikladaním pravítka po obvode. Potom zase kúsok zalisovať zas kontrola súososti, až pokým si nie sme istí, že silenblok je už asi v tretine svojej dlžky a už sa nám neskríži a nevzprieči.
Vyzerá to asi takto:



Silenblok lisovať, až kým sa jeho falc neoprie o čelo v otvore na náprave, nebojte sa, zacítite to, už to tou Golou dalej nebude možné utiahnuť. Zároven nám jeho druhá strana krásne vlezie do otvoru v prípravku č.2, ona totiž presahuje z toho otvoru v náprave von asi o 20mm.




HOTOVO!!!

Týmto istým spôsobom sa pohrať aj na druhej strane auta. Následuje pridvihnutie nápravy (pozor, treba pomocníkov, ktorí budú dávať pozor na lanká ručnej brzdy a kábliky snímačov ABS, aby sme ich pri zdvíhaní nápravy nepresekli-nepricvikli), na pravej strane nastrčiť na silenlok držiak nápravy a stredový skrutku -POZOR!-stredovú skrutku nepriťahovať!!
Zdvíhame dalej, až kým:
Na strane ľavej sa dá prestrčiť stredová skrutka cez silentblok,
Na strane pravej sa nám podarí zaskrutkovať 4 skrutky držiaka nápravy. Tie štyri utiahneme "na fest" stredové skrutky stále nie!!
Dáme na svoje miesta lanká ručnej brzdy a kábliky od ABS. Lanká zaistíme zicherkami, ktoré tam na to sú.
Nahodíme zadné kolesá.
Dáme auto dole zo špalkov normálne na zem, na kolesá.
Dotiahneme kolesá.
Ja som na zadné sedačky posadil svoje dve deti, otvoril som zadný kufor, auto som trošku prepéroval, a až potom som zatiahol na fest stredové skrutky cez sileblkoky, nebojte, dá sa to v pohode aj ked je auto na zemi, ked si dáte pri koleso deku poležiačky.

Ak som niečo napísal nezrozumiteľne, kľudne sa spýtajte.
Za pravopisné chyby sa vopred ospravedlňujem.
Slavo.

P.S.: Ešte dodám, že ak si trúfnete vydolovoť staré púzdro silentbloku napríklad prepíliť po dlžke 2x po 180 stupnov, a vytlcť kladivom, nepotrebujete prípravok 1 a 3. Na prípravku 3 by mal byť správne vonkajší rozmer radšej 67mm.


Stilo 1,6 16V "DYNAMIC/POWER 5PORTE" silver ročník 2002

Last edited by slavo36 : 11-10-2012 at 08:33.
Reply With Quote
(#3)
Old
jano207's Avatar
jano207 Offline
Insider
 
Posts: 559
Join Date: 29-04-2008
Location: SK-NITRA
02-10-2012, 20:05
Pekny navod,az tomu nemozem uverit ze to s tym slo Nechces si zarobit ?


EX-Fiat Stilo 1,9 8v 85kw.Momentalne-Fiat Bravo 1,9 8v 88kw
Reply With Quote
(#4)
Old
slavo36's Avatar
slavo36 Offline
Insider
 
Posts: 211
Join Date: 09-05-2012
Location: Topoľčany
02-10-2012, 20:22
Ďakujem za pochvalu, najprv som si tiež nebol istý, či to tá "závitovica" zvládne, ale ako vidíš, podarilo sa.. A ohľadom ponuky... ďakujem, ale bohužiaľ musím odmietnuť. Nakoľko ja bývam v meste a toto som si robil u svokra (aj jemu veľká vďaka za pomoc a asistenciu!!) na dedine, nerád by som mu tam riešil fušky, to by nebolo voči nemu asi fér a asi by mu to ani nebolo moc príjemné..


Stilo 1,6 16V "DYNAMIC/POWER 5PORTE" silver ročník 2002
Reply With Quote
(#5)
Old
jano207's Avatar
jano207 Offline
Insider
 
Posts: 559
Join Date: 29-04-2008
Location: SK-NITRA
03-10-2012, 06:59
Quote:
Originally Posted by slavo36 View Post
Ďakujem za pochvalu, najprv som si tiež nebol istý, či to tá "závitovica" zvládne, ale ako vidíš, podarilo sa.. A ohľadom ponuky... ďakujem, ale bohužiaľ musím odmietnuť. Nakoľko ja bývam v meste a toto som si robil u svokra (aj jemu veľká vďaka za pomoc a asistenciu!!) na dedine, nerád by som mu tam riešil fušky, to by nebolo voči nemu asi fér a asi by mu to ani nebolo moc príjemné..

A ved ja mam dvor =D aj obed bude aj pomozem =D Ale nie,pohode =)


EX-Fiat Stilo 1,9 8v 85kw.Momentalne-Fiat Bravo 1,9 8v 88kw
Reply With Quote
(#6)
Old
slavo36's Avatar
slavo36 Offline
Insider
 
Posts: 211
Join Date: 09-05-2012
Location: Topoľčany
04-10-2012, 15:14
Ešte dodám, že ja som si pôvodne myslel, že mám vybité tlmiče, pretože mi trochu dralo zvnútra pravú zadnú pneumatiku a tam vzadu škrípajú struny cez nerovnosti, tie silentbloky som vôbec nepodozrieval, pretože neboli utečené od oleja, ani na zdviháku sa nedalo nič poznať.. Tak som zašiel na STK, na test tlmičov a náprav, kde mi povedali, že tlmiče sú OK, a to škrípanie a vrzganie sa prejavilo na mučidlách.. Preto, kto máte pochyby, odkiaľ to škrípanie, vrzganie a natriasanie ide, a silenbloky ste ešte nemenili, odporúčam ich výmenu.. Teraz tlmiče pracujú ako majú, predtým sa iba natriasali na náprave.. Zvonku nebolo nič okolo tých plechových misiek nič vidieť, len ten zvuk na mučidlách mi napovedal, že sú to oni.. No a po odbití tých plechových misiek tam bolo toto.....







Auto je neskutočne tichšie, mäkšie, aj sa ináč správa do zákrut, pretože tá náprava zrejme lietala v tých silentblokoch sem a tam, kde sa jej zachcelo...
S pozdravom, Slavo.


Stilo 1,6 16V "DYNAMIC/POWER 5PORTE" silver ročník 2002

Last edited by slavo36 : 04-10-2012 at 15:19.
Reply With Quote
(#7)
Old
mino182's Avatar
mino182 Offline
Elite
 
Posts: 1,168
Join Date: 14-03-2008
Location: Banska Bystrica, Slovakia
22-07-2013, 11:05
Ahoj Slavo, prosím ťa požičal by si mi ten prípravok? Nemám možnosť si ho vyrobiť. Písal som ti aj správu, ale asi nedorazila


JTD 85kW 3D
Reply With Quote
(#8)
Old
mino182's Avatar
mino182 Offline
Elite
 
Posts: 1,168
Join Date: 14-03-2008
Location: Banska Bystrica, Slovakia
23-07-2013, 19:46
Aj ak nepožičiaš, odpíš prosím aby som vedel, že mám zháňať inde


JTD 85kW 3D
Reply With Quote
(#9)
Old
slavo36's Avatar
slavo36 Offline
Insider
 
Posts: 211
Join Date: 09-05-2012
Location: Topoľčany
23-07-2013, 22:38
Mino, nehnevaj sa, ale po zlých skúsenostiach s vracaním mňou požičaných vecí, som sa zariekol, že už nepožičiavam. Fakt, nerád by som ťa urazil, neber to prosím osobne, ale moja životná skúsenosť je taká, že požičané náradie a prípravky (sťahováky, mikropájka, káble na diag...) sa mi nejak nechceli vracať domov.. Nejak sa im nechcelo... A zrovna vtedy sa im ešte nechcelo domov ked som ich už potreboval aj ja...A tak som sa jedného dňa nasral tak, že som si vytýčil predsavzatie, "že dosť!". Ja viem, že si dobrý chalan, vidím na fore, že sa snažíš aj ty poradiť iným, ale predsavzatie je predsavzatie.. Navyše si neviem predstaviť to posielanie poštou, tie rúry s tými šrobami a tými vymeniteľnými dnami vážia dokopy asi 10kg, navyše ja som tie šroby nechal zbytočne dlhé (asi 0,5m). Ešte raz prosím, prepáč....


Stilo 1,6 16V "DYNAMIC/POWER 5PORTE" silver ročník 2002
Reply With Quote
(#10)
Old
mino182's Avatar
mino182 Offline
Elite
 
Posts: 1,168
Join Date: 14-03-2008
Location: Banska Bystrica, Slovakia
24-07-2013, 00:27
Určite sa nehnevám len som potreboval vedieť tvoju odpoveď, aby som vedel či mám zháňať aj inde.


JTD 85kW 3D
Reply With Quote
(#11)
Old
lululi's Avatar
lululi Offline
Newbie
 
Posts: 23
Join Date: 03-10-2011
Location: levice
13-03-2014, 07:49
Zdravim, pri vymene pneu som nasiel prasknutu zadnu pruzinu. Pozrel som pre istotu ako su na tom silentbloky. Poteceny nevyzeral, ale podla otlacku ako by nebol v stede. ako zistim ci je ok alebo ko?


Stilo MW 1,9JTD 115, uno-navzdy bude zit v mojich spomienkach :)
Reply With Quote
(#12)
Old
Pizo7's Avatar
Pizo7 Offline
Amateur
 
Posts: 72
Join Date: 15-02-2011
Location: Martin
13-03-2014, 08:17
Quote:
Originally Posted by lululi View Post
Zdravim, pri vymene pneu som nasiel prasknutu zadnu pruzinu. Pozrel som pre istotu ako su na tom silentbloky. Poteceny nevyzeral, ale podla otlacku ako by nebol v stede. ako zistim ci je ok alebo ko?

Ahoj. V tvojom prípade by som vôbec neriešil či je silentblok v strede alebo nie. To, že je v háji zistíš jednoducho a to tak, že prejdeš po nejakej nerovnosti, najlepšie hrbe, a zo zadnej časti budeš počuť tvrdý "tupý" zvuk, vtedy je čas na výmenu. Pokiaľ ti to nerobí nechaj to tak a buď rád, že to máš OK


Fiat Stilo MW, Multijet 88 kW,8V, 2006
Reply With Quote
(#13)
Old
lululi's Avatar
lululi Offline
Newbie
 
Posts: 23
Join Date: 03-10-2011
Location: levice
13-03-2014, 09:42
ok, dik, sem tam tam nejaky zvuk bol a podozrieval som silentblok, boli menene pred cca 70.tis km, ale mohla tie zvuky robit ta pruzina, keze sedela uplne mimo bez horneho zavitu...


Stilo MW 1,9JTD 115, uno-navzdy bude zit v mojich spomienkach :)
Reply With Quote
(#14)
Old
numy Offline
Amateur
 
Posts: 92
Join Date: 12-08-2010
Location: CZ
13-03-2014, 11:00
Me posledne praskl zadni silentblok behem jizdy na rovne hladke ceste.
Myslel jsem ze, nejake decka po me neco hodily. Projizdel jsem vesnici.
Byla tma, nic jsem nenasel.

Rano pod silentblokem hneda tekutina. Po prejeti na obrubnik tvrda rana.
Nechal jsem vymenit oba dva + zadni tlumice (kdyz zu to bylo rozdelane)

Auto mam od 138tis km a stalo se to pri 188tis km. Nevim jestli byly silentbloky puvodni. Ale tlumice pry jo-rikal Mechanik.


1.6
Reply With Quote
(#15)
Old
Ondrus84's Avatar
Ondrus84 Offline
Amateur
 
Posts: 161
Join Date: 14-03-2009
Location: Czech
06-01-2017, 21:31
Tak jsem také už musel vyměnit,ale nakonec jsem to svěřil servisu s tím,že jsem si silentbloky koupil od Meyle
Najeto 127tis km


Punto II 1.2 ,Marea 1.6,Stilo mJet 103kw

ex.unto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V,AlfaRomeo 166 V6T.B.


Alfa Romeo 166 2.0 V6 T.B
Reply With Quote
Reply


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump


www.FIATFORUM.eu and all its contents is a property of ©Sergey I. Nefedov
Design & Administration by ©Sergey I. Nefedov, Moscow, Russia
MADE IN RUSSIA - СДЕЛАНО В РОССИИ

Impressum

Powered by vBadvanced CMPS v2.2.1 (vB 3.6)

Powered by vBulletin Version 3.6.0
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Established 2001 by FIAT FORUM Alliance Europe ©2001 - 2012